close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

למי מתאימים אופניים חשמליים V48?

מערכת שורשטז חשוון, תשפג10/11/2022

על-מנת למצות את כל היתרונות של האופניים עם הסוללה החזקה, חשוב להקדיש תשומת לב רבה לבחירה. במיוחד חשוב לבחון גם את ההספק של הסוללה

תגיות:
האופניים החשמליים הפכו במאה ה-21 לכלי רכב פופולרי להפליא, ובמהירות. יותר ויותר ישראלים כבר רוכבים על האופניים עם המנוע, ומגיעים בקלות לכל מקום, בלי להיתקע בפקקים מייאשים ובלי לחפש חנייה דקות ארוכות (ומייאשות גם כן). כשמחפשים דגם מתאים מתבלטים לעין דגמי הקטגוריה אופניים
חשמליים 48V – כלומר האופניים שהסוללה שלהם היא בעלת מתח חשמלי של 48 וולט. בעמוד זה תמצאו פירוט של יתרונות הדגמים האלה והסברים לגבי קהל היעד שלהם, כך שתוכלו לדעת אם הם מתאימים גם לכם.

רוכבים בעליות? 48 וולט
פלח שוק אחד שעבורו אופניים חשמליים 48V הם אופציה מומלצת במיוחד היא רוכבים שהשימוש הצפוי שלהם בכלי הרכב כולל עליות רבות יחסית. בערים כמו ירושלים או חיפה, ובישובים הרריים נוספים, סוללה חזקה עם 48 וולט היא כמעט חובה. גם בערים מישוריות לכאורה יש במקרים רבים עליות משמעותיות – כך למשל גבעתיים בנויה על 4 גבעות ולכן ההתניידות בה עשויה לכלול טיפוס שכדי לצלוח אותו נדרשת סוללה עם עוצמה. דוגמה נפוצה נוספת היא העלייה לאוניברסיטת ת"א, שגם אותה מומלץ לבצע עם אופניים חשמליים חזקים.

תאוצה מיטבית לאורך זמן
עוד סיבה טובה לבחור אופניים חשמליים 48V היא היכולת שלהם לפתח תאוצה גבוהה יחסית. כידוע המהירות המרבית של אופניים עם מנוע מוגבלת ל-25 קמ"ש, כך שלכאורה אין הבדל בין סוללה של 24 וולט, סוללה של 36 וולט או סוללה של 48 וולט (הגדלים המקובלים). בפועל ישנה גם התאוצה – כלומר עד כמה מהר ניתן להגיע למהירות המרבית. מבחינה זו המתח החשמלי של הסוללה הוא פקטור קריטי. בנוסף, סוללות חלשות יותר "מתעייפות" עם הזמן והביצועים של המנוע נחלשים – תופעה שלא מאפיינת אופניים חשמליים עם סוללת 48 וולט.

טווח נסיעה מרבי
טווח הנסיעה המרבי בין הטענה להטענה (בלי לדווש, כמובן. כשבוחרים לדווש אפשר לעבור כמה קילומטרים שרק רוצים, עד שמתעייפים) לא תלוי במתח החשמלי אלא בהספק שנמדד באמפר. יחד עם זאת במרבית המקרים אופניים חשמליים 48V מתאפיינים גם בהספק גבוה, ולכן ניתן לרכב עליהם זמן רב יותר ולעבור מרחקים גדולים יותר גם בלי הטענה.

מה חשוב לבדוק כשקונים אופניים חשמליים 48V?
על-מנת למצות את כל היתרונות של האופניים עם הסוללה החזקה, חשוב להקדיש תשומת לב רבה לבחירה. במיוחד חשוב לבחון גם את ההספק של הסוללה (שכאמור משפיע על טווח הנסיעה), את גודל הגלגלים (אופניים חשמליים עוצמתיים זקוקים לגלגלי מגנזיום גדולים יחסית) ואת חומר הגלם שממנו עשויה השלדה (האופציה העדיפה היא אלומיניום – שמתאפיין גם במשקל קל וגם בחוסן רב).
דגש נוסף הוא סוג האופניים – מתקפלים או לא. אופניים מתקפלים מספקים נוחות רבה בשלל סיטואציות – למשל כשרוצים לשלב נסיעה בתחבורה ציבורית עם רכיבה עליהם, או כשרוצים לשמור אותם במשרד במשך יום העבודה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה